Raadslid Daryl Pfoster stelt schriftelijke vragen over grap van Tommy Wieringa op het VNG Congres

De fractie van de PVV heeft kennisgenomen van de grap en vervolgens het applaus en gelach door burgemeesters, wethouders en raadsleden op het VNG congres. Dit naar aanleiding van een grap van Tommy Wieringa.

De grap werd gemaakt naar aanleiding van de aanslag die gepleegd is op De Telegraaf. Tommy Wieringa vond het nodig om tijdens het VNG congres hierop te reageren door te zeggen "Dat werd tijd!". Na deze opmerking volgde applaus en gelach. De PVV neemt afstand van dit gedrag en vindt het verwerpelijk om grappen te maken over aanslagen op de vrije pers. Via de website van de VNG hebben wij kunnen constateren dat ook Sittard-Geleen aanwezig was op het VNG congres.

Naar aanleiding hiervan de volgende vragen:

• Wie was namens het college van B&W van Sittard-Geleen dan wel de gemeenteraad aanwezig op het VNG congres?
  • Heeft een afvaardiging van het college van B&W dan wel de gemeenteraad gelachen over de walgelijke grap van Tommy Wieringa? Zo ja, waarom? Zo nee, hoe werd er dan gereageerd?
  • Is het college bereid om publiekelijk afstand te doen van de grap van Dhr. Wieringa om daarmee aan te tonen dat geweld en terreur nooit getolereerd moet worden. Zo nee waarom niet?

Daryl Pfoster